W sieci wolno znaleźć co najmniej kilkanaście przepisów na diety redukcyjne.

Każda rządzi się całkowicie innymi zasadami a po wszystkich można osiągnąć także inne rezultaty.

Należałoby w następstwie tego dowiedzieć się, jakie plany żywieniowe radują się najogromniejszą popularnością i czy ich stosowanie jest w pełni bezpieczne dla całkowitego stanu zdrowia. • Dieta Dukana - doktor Dukan to profesjonalista, który po wielu latach badań prowadzonych nad nadwagą oraz otyłością doszedł do wniosku, że funkcjonalnym sposobem na redukcję masy ciała ludzkiego może być białko. Jego dieta wobec tego opiera się przede wszystkim na wzmożonej ilości spożywanego każdego dnia nabiału. Rezultaty, zdaniem profesjonalistów oraz osób stosujących, są właściwie imponujące.

Tu jednak wiele do życzenia w tym zakresie pozostawiają skutki uboczne, do jakich kategoryzuje się chociażby dysfunkcja nerek.

• Dieta 1500 kcal - optymalna, jeśli gra toczy się o bezpieczeństwo, dieta polegająca na dostarczaniu do organizmu o wiele mniejszej ilości energii, aniżeli wynosi dzienne zapotrzebowanie dorosłego człowieka. Są też inne odmiany w obrębie tego planu żywieniowego. Mowa tutaj pomiędzy innymi o diecie 1200 oraz 1000 kcal. W obydwu przypadkach jest to jednak głodówka, która niczym nie przypomina zdrowego odchudzania. Przy diecie 1500 kcal nie pojawiają się żadne poważne skutki uboczne, jakie mogłyby zagrażać życiu a jako bonus osoby stosujące zdobędą pełne nasycenie! Co to oznacza? Przy tym programie żywieniowym nie czuje się głodu. Istnieje jeszcze wiele innych rodzajów diet, niemniej jednak to te dwie powyższe cieszą się największą popularnością zarówno wśród ludzi wykorzystujących, jak oraz wśród profesjonalistów..