Wielu sprzedawców czyni dość istotny błąd. Demonstrując produkt opisują funkcjonalności, które z ich punktu widzenia są ważne, a nie klienta. Warto, więc zatroszczyć się okompletną kontrolę potrzeb klienta, która obejmuje wypytywanie jak i próbę analizy jego czynników wywierających wpływ na podjęcie decyzji o zakupie.

W głównej mierze chodzi o pokazanie możliwemu nabywcy, że dany produkt zmieni jegowarunki życia.

Należy też zatroszczyć, aby klient czuł radość z powodu zakupu i miał świadomość, że dobrze ulokował fundusze. Próbując ukazać produkt, sprzedawcy nie powinni zapominać o przystosowaniu komunikatu do aktualnych wymagań klienta jak i jego pragnień. Wielu ludzi nie przekonają deklaracje o małej cenie, ale marka oraz popularność danego produktu.

W rezultacie każdy pragnie być dobrze widziany w oczach sąsiadów. Ponadto każdy sprzedawca ma obowiązek nie tyle skupiać się na atrybutach produktu, lecz na tym, do czego klient ma możliwość go użyć. żadnej osoby nie ciekawi, czym jest dana rzecz, ale co może dla niego zrodzić lub co ułatwić. Za pośrednictwem tego klient rozważy zakup bardziej entuzjastycznie a sprzedawca w jego oczach stanie się godniejszy zaufania. Prezentując konkretny produkt warto również uwypuklić zyski, jakie kupujący otrzyma i straty, jeżeli tego nie uczyni. Warto więc zadbać by w oczach klienta produkt był rozchwytywany, a sprzedawca ma jego końcowe sztuki, które za niedługo się rozejdą. Za pośrednictwem tej prostej manipulacji klient zacznie odczuwać potrzebę zakupu i nie będzie się starał poddawać go głębszej analizie.Wieńcząc umowę powinno się zadbać, by nie dawać za dużo czasu na przemyślenie.

Z tego powodu warto być bezkompromisowym i dać klientowi poczucie dokonania najlepszego wyboru..


Strona www: System zarządzania dokumentami